#AndroidDevelopersDays – Vr Teknolojileri

OculusRift1

Yağız Hatay’ın yaptığı sunumda bahsettiklerinden aldığım notları kısaca aktarmak istiyorum.

ADD’de bende oculus rift sanal gerçeklik gözlüğünü test etme imkanı buldum.Sunum genellikle oculus rift üzerinden anlatıldı.

Sanal gerçeklik gözlüklerinin en büyük sorunlarından birisi de mide bulantısı!

Sanal gerçeklik gözlükleri tamamen beyni kandırmaya yönelik çalışan aletlerdir ve bu aletler düzgün kalibre edilmezse mide bulantısına sebep oluyorlar.Mide bulantısını aşmak için maximum duyu organına hitap etmek gerekiyor.Ne kadar fazla duyu organı kullanılırsa gerçeklik hissi o kadar artıyor dolayısıyla kullanıcı deneyimi daha üst noktalara çıkıyor.Ayrıca gözlükteki animasyonlarda direk bir aksiyonun içine girmiyorsunuz.Öncesinde kullanıcıyı alıştırmak ve dış dünyadan soyutlamak için animasyonların başında hikayeler eklenmiş.

 

Hangi oyun motorları destekliyor?

Oyun piyasasında çok kullanılar unity,unreal engine,cry engine,mobile(android) sdkları oculus rift destekliyor.

 

Sanal gerçeklik gözlüklerinde hala aşılamayan sorunlar nelerdir?

En büyük sorun gecikme.Kendi deneyimlerimde de bu gecikmeyi bariz hissettim.Kafamı sağa sola çevirdiğimde görüntü benim hareketlerimden daha sonra geliyordu.Gecikme ne kadar yüksek olursa beynimizi kandırmak o kadar zor oluyor.Oculus rift şu anda 30 ms gecikmeyle çalışıyor.Bu durumu aşmak için çeşitli sensörler ve tahminleme aligoritmaları kullanılıyor olsa bile yeterli olmuyor.

 

Time Warp nedir?

Time warp en kaba tanımla gecikmeyi azaltmak için kullanılan bir aligoritma.Çalışma mantığına bakacak olursak kafamızı hareket ettirdiğimizde en son render edilen veriyi alıyor bozuyor ve onu tekrar bize gösteriyor.Daha detaylı bilgi için aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir