C# Değişken Tanımlama

Değişkenler program içerisinde tanımlanarak verilerin tutulduğu alanlardır. C#’ta veri tipleri değer ve referans olmak üzere iki şekildedir. Değer tipleri birincil belleğin(RAM) stack kısmında referans tipleri ise heap kısmında tutulurlar. Değer tiplerine direk olarak erişim yapılabilir ama referans tiplerine adres referansı üzerinden erişilir. C#’ta kullanılan object ve string tipleri referans tiplerdir.

Değişken tanımlaması yaparken uyulacak kurallar

  • Kelimelere arasında boşluk bulunamaz.
  • C# büyük küçük harf duyarlı bir dildir.(key sensitive) Bu yüzden büyük küçük harflere dikkat etmeliyiz.
  • Değişken isimleri !’^+%&/ gibi özel karakterler içeremezler.
  • Değişken isimleri C#’da kullanılan özel kelimelerden oluşamazlar.

 

namespace DegiskenTanimlama
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            //Sayi değişkeni tanımlama
            //tanımladıktan sonra direk değer ataması da yapılabilir.
            int sayi_degiskeni;
            int sayi_degiskeni2 = 5;

            //Metin
            string metin_degiskeni;
            metin_degiskeni = "Erkan Liman";

            //Karakter degiskeni tanımlama 
            //Deger ataması yapılırken '' kullanılır
            char karakter = 'E';

            //bool degiskenler sadece true veya false değeri alırlar
            bool dogru_mu = true;
            dogru_mu = false;

            //object kullanımı
            //tüm degiskenler object'ten türemiştir
            //Bu yüzden direk atama yapılabilir.
            object obj;
            obj = sayi_degiskeni2;

            //decimal
            decimal dc = 567M;

            //float
            float fl = 5.555F;

        }
    }
}

 

Örnek kodu buradan indirebilirisiniz.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Etiketler:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.